Los Rosendos

Dades personals

M'agrada caminar i descobrir paratges nous. Una molt bona manera de posar-se en forma i disfrutar de la natura.

Cabellera, Quicaio, Fenassos, Moles, Pouet, Montaspre

Després de la sortida al Pont de Orient i el Cabrafeixet amb Ventura i José Luis, ara ens toca a nosaltres ensenyar-los alguna cosa nova per ells.
Els nous companys, com bons i incansables aventurers, volen accedir a la Serra de Gaviots. Doncs esta sortida els mostrarà una nova visió d'aquesta Serra, ells ja l'han vorejat des de la GR a les Moles, des del Morral del Cabrafeixet, des de les sendes del Perelló a Tivenys i la del Pont de la Boinaca i també des de Montaspre. Avui però, ens aproximarem bastant passant pels Fenassos.

Es dia 3 de Gener del 2010, l'inici de la ruta és al Camí de l'Aljub de Cabellera. Visitem l'aljub i ens afonem per la senda fins baix al Barranc del Bassiol, fins baix a la muntanya de Llausa.

L'Aljub de Cabellera

Una vegada baix al Barranc, ens dirigim remuntant-lo fins anar a trobar el camí que puja als Masets, abans però, anem a visitar la Font de Saltacabrits.

La Font de Saltacabrits, condicionada per recollir l'aigua.

Interior de la Font de Saltacabrits.

Reprenem la marxa i ara si, anem pujant pel Camí dels Masets. Hem de pujar fins on s'acaba el camí, fins la Bassa de Quicaio.

Hem passat pel davant del Mas de Quicaio (avui de Marimor)
Hem continuat fins la muntanya de Juanito lo Jan i l'hem travessat per pujar fins la Bassa de Quicaio.

Des de la Bassa de Quicaio, los Gaviots, el Boix, Roca Foradada...

Ara ja ens enfilem direcció als Fenassos, abans hem de sortejar la Mola de l'Espasa ja que no podem pujar-hi directament i l'hem de sortejar pel mig de la malesa.

Vorejant la Mola de l'Espasa.

Ens enfilem cap a la Punta de l'Espasa.

Des de dalt podem admirar per alli on hem pujat, i boniques vistes a dreta i esquerra.

Veritablement per aqui no es podia pujar.

Ara girem cua i direcció a la Mola dels Fenassos, l'hem de superar per poder arribar fins les Moles.

Barranc de les Savines, Barranc de la Boinaca, Tossa, Paller, Barranc del Boix, les Pedreres, Cardó... Si en tenim de terreno per batre.

Al davant nostre, los Fenassos i les Moles... Mira les cabres!!! estan al mig.

Mentre les cabres pasturen i s'allunyen, aprofitem per fer un mosset.

Després de rebassar l'Espasa, anem pujant per la carena entre dos barrancs: el del Bassiol i el de les Savines. Es bastant planerot i no hi ha gaire malesa.
Després de passar els Fenassos, ja es torna més empinat fins arribar a dalt a les Moles.

Arribant a les Moles, es veu perfectament per on hem pujat

Les terrasses que es formen i que hem de sortejar per arribar a dalt Les Moles

Ja gairebé estem dalt, el Barranc de la Boinaca a la nostra esquerra

Ara que ja estem a dalt les Moles (Al corriol de les Basses del Coscoll), anirem baixant per la GR192 fins arribar al Parc Eòlic.

Ens dirigim a la Bassa del Pouet de l'Amorós

El nostre trajecte continuará pel camí que ens portarà al Mas de Lledó i la senda de Montaspre.
Arribats a la senda de Montaspre, baixarem fins baix el Barranc de les Corralisses per tornar a pujar després pel Pomeral i fins el Camí del Xeco que ens conduirà fins el cotxe.

Una matinal de 19 kilòmetres on hem conegut millor els nous companys i amb la il·lusió que els ha agradat el que han vist i els hem ensenyat.