Los Rosendos

Dades personals

M'agrada caminar i descobrir paratges nous. Una molt bona manera de posar-se en forma i disfrutar de la natura.

Benifallet-Creu de Santos

Aquesta sortida ha estat un projecte per recòrrer el trajecte on el dia 31 de gener del 2010 es disputarà la Cursa del Pastisset. D'aquesta manera els companys que hi vulguen participar hauran "estudiat" el recorregut...
Tot comença a les 7:45 davant del Pepo, anemo'n cap al Barranc del Mas...

De debò que es bonic, encara estem plens de força... I en ganes de disfrutar del dia que ens espera.

N'hi ha més d'un que s'encomana a la Mare de Deu de la Roca

Anem pujant per sendes poc "trillades", però l'ànim per continuar encara està  tot sencer.

Hem passat per la Baronia del Costumà, fem la vista enrera per veure el bonic paissatge.

Al Mas de Monclús fem el primer àpat: els "bocates" van que volen... Ja ens feia falta un descanset després de la pujada de la Cova Culla.

Després del Mas de Monclús, després de sortejar un barranc, després de passar pel Balneari de Cardó, després d'una bona estona de pujada... Arribem al Collet de Santos, on podem admirar la deliciosa Vall de l'Ebre.

El Punt Geodèsic, la mitica Creu de Sanctus i el Naixement, ens donen aixopluc per poder descansar una estona. Hem de rependre la baixada en força, el camí que ens queda per la tornada encara es llarg.

Són les 13:30, tres dels companys més intrèpits decideixen fer al tornada corrent, algú d'ells ha de tornar a casa aviat...

Els demés anem a veure l'altra Creu. El paissatge, les vistes i l'instint descobridor, bé es mereix dedicar-hi una estona abans de la tornada.

En plena la baixada des de la Creu de Santos al Coll del Murtero, ens hem trobat amb els Pilons, les curioses formacions rocoses ens recorden que el terreny és abrupte i pedregós...

Anim companys!!! El Coll del Murtero es allà al davant. Ens espera una font d'aigua fresca on de ben segur dinarem.

Ja hem arribat a la Font de Calces, aprofitem per omplir les carmanyoles, beure i menjar... Algún rosegó de pà, fruita, fruits secs i orujet d'herbes de Prat de Compte!

Emprenem la baixada cap el Mas de Monclús, però al davant nostre, ens hem d'obrir pas pel mig d'argilagues més altes que natros. Com punxen!!!

Sort que trobem llocs on la senda està netejada, tot i així, la malesa tallada està al mig del pas i s'ens fa dificultós trepitjar... Les cames ja comencen a estar cansades...

Aquesta raconada de la Cova Culla és xula de veritat!

El camí ens porta fins Benifallet, de fet ens porta directes al Casal. Al Casal hi ha unes cadires i una taula on acabem el dia xerrant i disfrutant de la genial sortida que hem fet, això si, davant d'unes bones cerveses.