Los Rosendos

Dades personals

M'agrada caminar i descobrir paratges nous. Una molt bona manera de posar-se en forma i disfrutar de la natura.

Pont de la Boinaca-Cabrafeixet

Mitjançant aquesta eina tan moderna i "global" de l'Internet, ens introduïm en aquesta xarxa per fer-nos rutes, per veure desnivells, fotos... Però també ens ha proporcionat els mecanismes per conèixer gent com nosaltres, gent que estima la natura i li agrada descobrir...
Un d'aquestos dies, voltant i revolent pel google, faig un contacte en un tal Ventura... Mails i xerrades per telèfon ens fan decidir per conèixer-nos i trobar-nos per caminar junts...
Aquest dia és el 27 de Decembre del 2009, una matinal del Centre Excursionista Reddis de Reus i organitzada pel Ventura i el José Luis on Los Rosendos estem invitats.
Punt de trobada al camí de Naqueres al Perelló, entre el camí de les Pintures Rupestres i el Camí de Perelló a Tivenys.
Després de les presentacions en tota la gent i intercanvis d'encaixades de mans i petons, comença la caminada.

Enfilant-nos pel camí que puja al Coll de Xeta, el Cabrafeixet ens espera...

Pujant pel camí ens comencem a "empapar" dels nous companys, veritablement són gent agradable, apasionada i il·lusionada com nosaltres.
Arribats a la Bassa de Xeta, fem un petit parèntesi per menjar i beure. Fa vent i es fresquet, busquem una mica de recer.

Entre mig de les argilagues obrim els "bocates" i fem petar la xerrada.

Seguidament continuem la marxa fins arribar al Coll de Xeta, alli passem pel costat del Pouet d'Andreu i seguim el camí fins la Bassa de la Carrasca.

Bassa de la Carrasca, al davant el José Luis i El Caro.

Després de la visita a la bassa i admirar el paisatge, retornem uns passos enrera per anar a trobar la senda que baixa a la Tossa, la seguim fins la Fonteta de Manadors. A partir d'ara ens anem endinsant per la vora del barranc endins.
El Barranc de la Boinaca que ens portarà fins dins al Pont...

Abans d'arribar al Pont anem admirant el terreny que ens envolta.

Als nous companys els agrada el que veuen i estan tant engrescats com nosaltres.

Abans del Pont trobem unes parets blanques que fan de preludi al que ens trobarem...

Entrant ens espera el Pont de la Boinaca o Pont d'Orient, un pont natural esplèndit que ve a tenir una alçada de 20 o 25 metres, simplement espectacular.

Vista del Pont des del radera, igualment "guapissim".

La part del darrera del Pont forma com una recova que ens fa pensar que allò en el passat era com una gran cova formada per l'erosió.

Hem de girar cua, sortim de la raconada del Pont i ara ens hem de dirigir cap amunt, hem de coronar el Cabrafeixet. Abans però encara hem de veure més coses.

A esta alçada on veiem la Roca Foradada, torcem a la dreta per anar a buscar un passador que ens portarà fins dalt.

Pocs metres hem passat i la Font de Roca Foradada ens hem trobat.

El Ventura i el José Luis, en altres caminades van descobrir aquest pas, no esta gaire net però ens porta fins dalt al pla.

La pujadeta ha estat dureta entre el desnivell i les argilagues. Arribats dalt, uns quants decidim pujar fins el cim del Cabrafeixet, d'altres descansen.

Des del cim del Cabrafeixet veiem per on hem vingut i per on hem de retornar.

La vista des de dalt, a 750 metres i res al davant, és molt wapa.

Una vegada vist el cim, retornem en busca dels companys que s'han quedat descansant i en busca del sender que ens portarà fins baix a Naqueres.
Primer resseguim el GR fins un creuament al mateix peu del Cabrafeixet, allí torcerem a l'esquerra per anar a trobar la Bassa del Morral.

Bassa del Morral o de Falcó

Ara ja tornem al Camí del Perelló a Tivenys, per on hem pujat. Hem de baixar fins els cotxes.

Lo Morral i la Roca Foradada vist des de baix al Camí.

A estat un bon dia, hem conegut gent molt sana i hem fet amistat en dos nous companys que de ben segur ens acompanyaran en més d'una aventura...

Los Rosendos estan "supercontents" i satisfets de la experiència que han viscut... i les que viuran... (si Deu vol...)