Los Rosendos

Dades personals

M'agrada caminar i descobrir paratges nous. Una molt bona manera de posar-se en forma i disfrutar de la natura.

Quicaio-Moles

El dia 5-12-09 sortim en lo pare des de Bitem, pujant pel Camí del Bessó fins arribar a la Senda de Montaspre. D'allí ens afonem al Barranc de les Corralisses per continuar pujant fins del Camí del Xeco. Seguidament a l'Aljub de Cabellera, per tornar a baixar al Barranc del Bassiol. Camí dels Masets amunt fins arribar a la Bassa de Quicaio.
Hem de trobar el pas que ens portarà fins dalt les Moles, pas desconegut per nosaltres i no pot passar més temps sense descobrir-lo.

Aljub de Cabellera

Cisterna de Quicaio (avui de Marimor)

Dalt de tot del camí dels Masets arribem a la Bassa de Quicaio, lloc on ja deixem el bon camí i enfilem la pujada que no està marcada. Ens dirigim a l'Espasa.

Bassa de Quicaio

Arrivant a la Punta de l'Espasa

Després de sortejar l'Espasa, continuem seguint la carena cap amunt. La Mola dels Fenassos, a la nostra dreta el Barranc del Bassiol, a l'esquerra el de les Savines.

A l'esquerra nostra: Barranc de Ximet, la Tossa, Cardó

A la nostra esquerra la Serra de Gaviots i del Boix

Passant pels Fenassos, a la dreta Montaspre i els Ports

S'ha de continuar pujant, estem contents del que veiem, del que anem descobrint, no es gaire dificil esbrinar per on hem de passar. El nostre objectiu es arribar fins dalt Les Moles.

El Barranc del Corb i el Mas de Lledó

Esplèndit, el terreny ja ens diu per on hem de passar... Allà a l'horitzó, Les Moles.

Quines vistes més espectaculars: Roca Foradada i el Coll Verd

Abans d'enfilar els darrers metres de pujada fins les Moles, reposem forces pel que pugue passar...

Sembla que està a prop, però no és així!

Aquesta darrera pujada ha estat forta, però ha valgut la pena. Una volta dalt et queda el bon gust de la feina ben feta, trobar allò que no coneixies et dona força i ganes de continuar.

Cap avall hem de sortejar el Barranc de la Marimenya. Veiem el Delta: El Fangar

Cap amunt el Barranc de la Boinaca, Serres del Boix i Cardó

A partir d'ara, la tornada la fem pel GR192 fins la Bassa del Pouet de l'Amorós. Continuarem baixant pel camí dels ventiladors fins el Mas de Lledó i tornarem a casa per la senda de les Rocasses (lo Moret)

GR192 Parc Eòlic Baix Ebre

Bassa del Pouet de l'Amorós

Lo Mas de Lledó

Camí de Rovira i Senda del Moret

Una bona sortida, una bonica ruta, 28 kilòmetres admirant i descobrint racons desconeguts. 9 hores gaudint d'una natura i d'un terreny que ens sorpren i apasiona...